Sabtu, 10 Mei 2014

Zinc Complex



Bagi kaum lelaki, zink merupakan zat yang sangat penting bagi proses pembentukkan hormon testosterone, bantu kekalkan jumlah air mani, bantu kekalkan paras testosterone yang bersesuaian, serta memberikan tenaga untuk sperma agar lebih aktif menuju ke ovum. Zinc yang terdapat didalam prostat lelaki adalah 10x ganda lebih banyak daripada yang terdapat di organ lain kerana itu ia sangat penting dalam organ seks lelaki. Selain itu, zink berperanan dalam proses pembentukan genetik, iaitu pada DNA (Deoxyribose nucleid Acid). Secara keseluruhannya, Zink membantu mengekalkan keinginan seksual yang tinggi dan menghasilkan sperma yang sihat. Kekurangan Zink bagi lelaki akan mengakibatkan pelbagai masalah seksual termasuk sperma yang abnormal, dan penyakit prostat.Zink digunakan untuk kesuburan bagi wanita kerana zink akan melindungi sperma dan melawan bakteria dalam vagina
Zinc Complex Shaklee merupakan zinc yg mudah diserap oleh tubuh kita. Ia berkesan mengeluarkan logam toksik seperti kadium dan plumbum dari tubuh.

Manfaat Zinc Complex
  • mengaktifkan 200jenis enzim > menggabungkan DNA, RNA dan protein > memelihara metabolisme gigi dan pertumbuhan para remaja.
  • membentuk kologen >  membantu pembentukkan protein dan kolagen utk perkembangan kulit , kuku dan organ
  • memperbaiki diabetes > bantu pengeluaran insulin , kekalkan fungsi insulin seterusnya perbaiki diabetes
  • bintik putih dikuku > adalah tanda deficiencies zinc yg bole menyebabkan depresi , lemah daya ingatan , mudah sakit , pemulihan luka yg lambat, pembengkakan prostat, lemah penglihatan .
  • mempertingkatkan sistem imun > menentang kanser dan menghalang infeksi penyakit.
  • mempercepatkan pemulihan luka dalaman dan luaran, pemulihan selepas pembedahan serta memperbaiki alergic dan bintik di kulit. "hancurkan dan taburkan zinc di atas luka utk mempercepatkan pemulihan luka."
  • memperbaiki masalah prostat > kajian menunjukkan pengambilan zinc dalam jangka masa panjang mampu mengurangkan pembengkakan prostat dalam kadar 70%
  • kemampuan seks lelaki , meninggikan kiraan sperma > zinc yg cukup penting untuk keupayaan seks yg bertenaga.
  • ovulasi wanita > membantu penguncupan uterus dan mengembalikan daya ketahanan.
  • memperbaiki radang kulit > kajian menunjukkan pengambilan zinc 4-8 biji akan memperbaiki radang kulit seperti jerawat .
Pm@wassap 013 727 5030 najib untuk keterangan lanjut dan dapatkan harga istimewa dari saya pengguna dan pengedar sah Shaklee anda.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan