Sabtu, 10 Mei 2014

Set Diet

SET DIET SIHAT , LANGSING DAN MENAWAN  


1 - Lecitin

Lecithin mengandungi Asid linoleik (essntial fatty acid) – yang amat di perlukan oleh badan. Namun ianya tidak boleh dijana oleh badan kita, ianya perlu diambil melalui diet harian. Lecithin dapat membantu memecahkan lemak dan mencairkan lemak terutamanya kolestrol. Apabila lemak dipecahkan kepada molekul2 kecil, maka proses membuang lemak dari badan boleh dilakukan dengan lebih efektif. Lecithin bertindak lebih baik jika anda mengamalkan senaman secara konsiten.

2 - Omega Guard

Menurut National Institutes of Health, Supplement Minyak Ikan bukan sahaja dapat mengurangkan kolestrol bagi penghidap Darah Tinggi malahan dapat memecahkan lemak bagi individu yang mengalami masalah berat badan berlebihan. Omega-3 fatty acids @ polyunsaturated fatty acid dijumpai dalam minyak ikan yang mana sangat penting dalam diet harian anda kerana ianya tidak dapat dihasilkan oleh badan.

Omega 3 Fatty Acid yang terkandung dalam OMEGA GUARD SHAKLEE dapat mempengaruhi hormon yang dikenali sebagai LEPTIN iaitu hormon yang signifikan dalam MENGAWAL SELERA MAKAN. Leptin akan menghantar isyarat kepada otak untuk mengawal selera makan sekaligus mengurangkan rasa lapar. Leptin juga meningkatkan KADAR METABOLISME dimana ia menukarkan LEMAK daripada makanan kepada TENAGA. Jika badan kita gagal memberikan respon yang baik kepada Leptin, kita akan berasa cepat lapar dan badan akan menyimpan banyak lemak seterusnya menyebabkan kegemukan.


 
3 - Alfalfa
Alfalfa berfungsi dalam menyingkirkan lemak dan kolesterol. Kajian klinikal terbukti bahawa penggunaan jangka masa panjang alfalfa akan menghapuskan lemak, mengurangkan kolesterol, mencegah penyakit jantung, strok dan darah tinggi. Hanya alfalfa sahaja yang mengandungi saponin, seperti span yang bertindak sebagai serat yang menyerap kolesterol.


4 - Herb Lax 
Herb Lax mercepatkan proses pembersihan secara lembut kepada najis yang tersekat atau yang tersimpan lama. Tindakan pembersihannya yang lembut boleh mengembalikan semula proses semulajadi pergerakan usus (natural bowel management). Membantu mengurangkan atau memberi kepejalan pada perut. Sesuai diambil seperti biasa atau dicampurkan di dalam air panas sebagai minuman teh herba.
 
Cinch Shake (terdapat 3 perisa Cafe Latte, Vanilla dan Chocolate)
5 - Cinch Shake (terdapat 3 perisa Cafe Latte, Vanilla dan Chocolate) atau ESP
Chinch Shake adalah sumber Protein. Protein secara semulajadi mengurangkan selera makan. Ia memelihara otot dan membakar lemak. Cinch Shake Mix adalah makanan gantian segera untuk mereka yang sibuk dan tak ada masa nak menjaga pemakanan. Ia mengandungi serat yang tinggi dan membantu untuk rasa kenyang. Bukan itu saja, ia mengandungi nutrisi yang lengkap untuk menjaga kesihatan. Rumusan proprietary-nya diperkaya dengan Leucine™ iaitu asid amino yang memberi isyarat kepada badan supaya memelihara otot semasa proses pengurangan berat badan. Dalam kata lain, leusina dalam Cinch™ Shake membantu menghilangkan lemak tetapi tetap memelihara otot. Pendekata, berat dengan otot bukan berat dengan lemak.


 6 -  Cinch™ Energy Tea Mix 

Teh eksotik putih, merah dan hijau matcha dipetik dan diadun dengan berhati-hati untuk mewujudkan minuman luar biasa hebat.  Ia dapat meningkatkan tenaga secara semulajadi dan rasa nyaman. Tanpa perasa, pewarna dan pemanis tiruan.

Berminat Untuk Mencuba??? 
♥ Shaklee Independent Distributor (ID No : 1088756)
♥ sms / Whatapps:  013 727 5030

Tiada ulasan:

Catat Ulasan